blog·bookhaul

Bookhaul Juli 2015

Bookhaul juli 2015

Alweer een nieuwe maand die verstreken is. Ik had me deze maand voorgehouden iets te minderen met het kopen van boeken, maar ik moet zeggen dat het toch is tegengevallen! Wel moet ik zeggen, dat het merendeel van de gekochte boeken tweedehands boeken zijn, dus ik heb wel zeker geld bespaard! Een tip is, mocht je ook tweedehands boeken willen kopen, lid te zijn van verkoopgroepen van facebook, en dan natuurlijk van jou regio! Zo ben ik namelijk aan alle tweedehands boeken gekomen, ik heb ze dan ook allemaal zelf opgehaald, dat is namelijk het fijne van zo’n groep, het is lekker dichtbij!

foto 5

Deze boeken heb ik niet tweedehands gekocht, de eerste 5 delen heb ik besteld bij bol.com en het laatste deel bij Donner. En dat zal ik ook nooit meer doen ook! De boeken zijn allemaal beschadigd L

Ik had als eerst de volledige serie besteld bij bol.com, in de gedachte dat ik dan de hele serie in één keer zou hebben. Ik had dus ook als optie aangevinkt dat ik de serie alleen als geheel wilde ontvangen. Het was al een gok, bestellen bij bol. Ik ben zelf lid van een aantal facebook pagina’s en daar wordt regelmatig geklaagd over de inpakkwaliteit van bol. Ze rotten namelijk als het ware je boek in een doos waar het boek 4x in past. En dat is het.

Zaterdag kwam dus alleen het laatste deel aan. Kapot natuurlijk, want hij kon alle kanten op. En ik was pissig, want ik had dit niet gekozen als optie én ik moest nog de verzendkosten erover betalen! Ik had het boek dus teruggestuurd.

Dinsdag kwam de rest van de serie eraan. Deze konden geen kant op, omdat het vijf boeken in één doos waren. Twee boeken zijn gebogen omdat ze zo raar in de doos lagen, maar ik had persoonlijk geen zin om de boeken wéér terug te sturen. Zo blijf je bezig! De boeken heb ik dus gewoon gehouden.

De week daarop besloot ik bij Donner te kijken en ik ging ervan uit dat hun wel boeken goed in zouden pakken, het is immers een boekenzaak. Maar hun pakken de boeken precies hetzelfde in als bol.com doet, en ook dit boek kwam beschadigd aan.

Hierbij heb ik mijn les geleerd, ik zal nooit maar dan ook nooit meer boeken bestellen bij Nederlandse webshops. Met PostNL heeft dit niks te maken. Boeken die ik besteld had bij amazon.de kwamen wel helemaal heel aan (en waren goed verpakt). Deze werden namelijk ook verzonden met PostNL.

Maargoed, genoeg drama daarover, we zijn hier voor de boeken! Hierbij mijn favoriete serie Vampirates van Justin Somper. Het is een heerlijke serie, ik geniet met volle teugen en heb alle boeken 5 sterren gegeven. Ik ben momenteel bezig in het laatste boek, wat natuurlijk mega jammer is, want ik wil niet dat de serie eindigt! Maar je moet de serie echt lezen, hij is super! Alleen t/m deel 3 is vertaald in het Nederlands, dus het is verstandiger de serie in zijn geheel aan te schaffen in het Engels.

foto 1 (3)

Dit waren de eerste tweedehands boeken die ik gekocht heb deze maand. Drie boeken die allemaal een ontzettend goede conditie hebben voor tweedehands boeken, er zit een kleine vouw in de kaft van het boek van Simone van der Vlugt, maar deze loopt maar tot het midden van rug en zie je nauwelijks. Een gouden aankoop!

  • Last Minute – Linda van Rijn
  • Zondaarskind – Marion Pauw
  • In mijn dromen – Simone van der Vlugt

foto 4 (1)

Yay, nog meer tweedehands boeken! Deze boeken verkeren wel in een wat mindere staat, maar who cares? Als je voor zo’n leuke prijs boeken kan kopen! Op de markt waren ze nog duurder, en daar was de staat nog slechter van!

  • Verdwijn – Tess Gerristen
  • Close-Up – Esther Verhoef
  • Apres-ski – Suzanne Vermeer
  • Bon Bini Beach – Suzanne Vermeer
  • Het Chalet – Suzanne Vermeer

foto 2 (3)

Nu was mijn geld toch bijna op, dus van de zes boeken die te koop waren, ben ik er voor twee gegaan. Deze maand heeft bijna een thema van Nederlandse schrijvers!

  • Herfstlied – Simone van der Vlugt
  • Blauw water – Simone van der Vlugt

foto 3 (4)

Aangekomen bij mijn allerlaatste aankoop van deze maand. Deze was niet tweedehands. Bij de Albert Hein hadden ze een leuke actie van een aantal boeken voor maar 5 euro per stuk. Helaas had de Albert Hein bij ons weinig boeken meer, dus ben ik voor deze gegaan. Hij was 6,95. Op facebook had ik soms wel eens wat voorbij zien komen van dit boek, en ik kon niet weggaan met legen handen! Dus hierbij mijn allerlaatste aankoop!

  • Verbroken – Linda Jansma

Nu is mijn geld toch echt op, ik heb nog maar een tientje zitten in mijn portomonnee, dus ik ga sparen!

Ook heb ik wat boeken gezet op de e-reader. Ik wil deze namelijk toch weer gaan proberen te gebruiken. Er staan een aantal Engelstalige boeken op en boeken van Nederlandse schrijvers.

Als jullie willen kan ik wel een keer een blogpost maken over welke boeken ik nou op de e-reader heb staan. Ook over deze gelezen boeken zullen trouwens recensies verschijnen

Een gedachte over “Bookhaul Juli 2015

  1. Verdwijn van Tess Gerristen is naar het schijnt echt een zeer mooi boek. Heb al enkele andere boeken van haar gelezen en ik raad ze echt aan. Zeker “Op de hielen” is geweldig.

    Spijtig om te horen dat het laatste boek van de serie beschadigd aankwam. Dat is soms echt een nadeel aan online bestellen. Hopelijk is alles goed gekomen.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie